| کد مطلب: ۶۰۱۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

زیردریایی اتمی امریکا به خاورمیانه می‌آید / حملات گروه های نزدیک به ایران در سوریه به مواضع ارتش امریکا سبب ساز این اقدام است/ ایران می خواهد حملاتی در منطقه داشته باشد

ادعای روزنامه امریکایی به نقل از مقامات سعودی: ایران متعهد شده برای حوثی های یمن سلاح ارسال نکند.

زیردریایی اتمی امریکا به خاورمیانه می‌آید / حملات گروه های نزدیک به ایران در سوریه به مواضع ارتش امریکا سبب ساز این اقدام است/ ایران می خواهد حملاتی در منطقه داشته باشد

آرمان ملی آنلاین عصرایران به نقل از الجزیره نوشت، به نوشته نیروی دریایی امریکا گفته است این اقدام را برای حمایت از ناوگان پنجم خود انجام می‌دهد. مقر فرماندهی ناوگان پنجم در بحرین است. این ناوگان آب های جنوب غرب آسیا را پوشش می‌دهد.

سخنگوی نیروی دریایی ارتش امریکا (تیموثی هوکینز)‌ در بیانیه‌ای گفت زیردریایی یو اس اس فلوریدا (USS Florida) روز پنجشنبه گذشته وارد منطقه شد. زیردریایی از کانال سوئز به سمت دریای سرخ عبور کرد.

وی افزود: این زیردریایی قادر به حمل 154 فروند موشک کروز از نوع توماهوک است. زیردریایی برای ناوگان پنجم امریکا اعزام شد تا به گسترش امنیت و ثبات دریایی در منطقه کمک کند.

زیردریایی یو اس اس فلوریدا (USS Florida) اعزام زیردریایی اتمی امریکا به خاورمیانه / ادعای مقامات امریکایی‌: ایران می‌خواهد حملاتی در منطقه داشته باشد

برد موشک توماهوک که از دریا شلیک می‌شود به 2500 کیلومتر می‌رسد و می‌تواند در ارتفاع پایین نسبت به زمین پرواز کند.

ارتش امریکا در هفته گذشته هم اعلام کرد ارسال اسکادران هواپیماهای "ای 10 " به منطقه را سرعت می‌دهد.
امریکا گفته بود این اقدام را در واکنش به حملات گروه های نزدیک به ایران در سوریه به مواضع ارتش امریکا انجام می‌دهد.

ادعای مقامات امریکایی درباره ایران

روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات امریکایی ادعا کرد: اطلاعات امنیتی ما می‌گوید ایران در آینده نزدیک به دنبال اجرای حملات در منطقه است.

این روزنامه علاوه بر این، اضافه کرد: ایران در چارچوب توافق با سعودی در چین قبول کرده است به حوثی های یمن سلاح ارسال نکند. مقامات امریکایی و سعودی به وال استرت ژورنال گفته‌اند منتظر می‌مانند تا ببینند آیا ایران به وعده های خود عمل می‌کند یا خیر.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

اعزام زیردریایی اتمی امریکا به خاورمیانه / ادعای مقامات امریکایی‌: ایران می‌خواهد حملاتی در منطقه داشته باشد

ایران و عربستان سعودی با میانجیگری چین در ماه گذشته میلادی توافق کردند روابط با یکدیگر را از سربگیرند. محتوای توافق میان دو طرف کاملا معلوم نشده است. مقامات ایرانی و سعودی در نشستهایی در پکن، به قطع روابط پایان دادند. تهران و ریاض قرار است روابط را عادی کنند و سفارتخانه های دو کشور هم بازگشایی شوند.

ایران از حزب انصارالله (حوثی ها) در یمن حمایت می‌کند. انصارالله کنترل دولت یمن در صنعا را در دست دارند. مقامات ایرانی بارها ارسال سلاح برای حوثی‌ها را تکذیب کرده‌اند.

یمن هم اکنون دارای دو دولت در صنعا (شمال) و عدن (جنوب) است. ایران از دولت حوثی‌ها در صنعا و عربستان سعودی از دولت عدن حمایت می‌کند. عربستان سعودی هم با ادعای حمایت از دولت عدن در برابر حوثی ها، جنگ در یمن را آغاز کرد و این کشور را در محاصره خود قرار داد. حوثی های یمن هم در واکنش، بارها مناطق مهمی در عربستان سعودی را با موشک و پهپاد هدف قرار دادند. هم اکنون در یمن، آتش بس برقرار است.

ارتش امریکا و بریتانیا بارها از توقیف تسلیحات در شمال اقیانوس هند خبر دادند و مدعی شدند این تسلیحات ارسالی ایران برای حوثی های یمن است اما تهران این ادعاها را رد می‌کند.

برخی خبرهای غیررسمی از احتمال صلح در یمن و توافق میان گروه های درگیر در یمن و عربستان سعودی برای پایان جنگ خبر می‌دهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار